Как да си направим собствено overview на карта?

Тук можете да намерите всякакви уроци свързани с Counter-Strike 1.6, както и да споделяте нови такива. Имайте предвид, че уроците свързани с AMXX не се пускат в този раздел.
Отговори
Потребителски аватар

Автор на темата
WaLkZ
Администратор
Администратор
Мнения: 683
Регистриран: 05 окт 2016, 21:13
Местоположение: Варна
Се отблагодари: 52 пъти
Получена благодарност: 77 пъти
Години: 24

Как да си направим собствено overview на карта?

Мнение от WaLkZ » 10 окт 2016, 16:12

Урока се отнася само за модовете Counter Strike и Condition Zero
Първото, което трябва да направите е пряк път към hl.exe, който в Target трябва да съдържда параметрите:
-game cstrike -console -dev
1243871644.jpg
1243871644.jpg (32.3 KиБ) Видяна 737 пъти
1243871644.jpg
1243871644.jpg (32.3 KиБ) Видяна 737 пъти
След това стартираме играта и пускаме карта чрез командата map "карта".За този урок съм използвал картата fy_snow.Когато се зареди, пишем в конзолата dev_overview 1 и ще видим следното нещо:
1243871778.jpg
1243871778.jpg (64.13 KиБ) Видяна 737 пъти
1243871778.jpg
1243871778.jpg (64.13 KиБ) Видяна 737 пъти
Това е overview изгледа със стойности в горния край на екрана.Правим скрийншот с Take screen shot клавиша(По подразбиране: F5).Сега въвеждаме в конзолата dev_overview 2 и след няколко секунди стойностите ще изчезнат от екрана.Сега отново правим скрийншот и излизаме от играта.
1243873976.jpg
1243873976.jpg (60.88 KиБ) Видяна 737 пъти
1243873976.jpg
1243873976.jpg (60.88 KиБ) Видяна 737 пъти
Сега влезнете във вашата папка cstrike\.Трябва да видите .bmp файлове, започващи с името на картата и завършващи с числа.В моя случай fy_snow0000 и fy_snow0001.За да може да се използвa overview-то от играта то трябва да е 8bit(256 цвята).Не го променяйте с Paint, защото качеството се губи прекалено много.За лека графична обработка аз използвам Irfanview и ще ви покажа как става намаляването на цветовете с нея:
-Първо: Заредете я и от Image изберете Decrease Color Depth...
1243872441.jpg
1243872441.jpg (110.31 KиБ) Видяна 737 пъти
1243872441.jpg
1243872441.jpg (110.31 KиБ) Видяна 737 пъти
-Второ: Изберете настройките както съм показал:
1243872511.jpg
1243872511.jpg (17.17 KиБ) Видяна 737 пъти
1243872511.jpg
1243872511.jpg (17.17 KиБ) Видяна 737 пъти
-Трето: Натиснете ОК и запишете върху същия файл.
-Четвърто: В името на файла оставете само името на картата.В моя случай само fy_snow.bmp
-Пето: Преместете изображението в cstrike\overviews.
Сега трябва да направим тестовия файл с координатите.Просто копираме някой .txt файл на друга карта и го преименуваме да бъде с името на картата, на която правим overview.В моя случай fy_snow.txt.Отваряме и скрийншота със стойностите.Всъщност точно тези стойности са координатите.Ето стъпка по-стъпка каво се прави:
-Първо: На първия ред можем да заместим името на картата, от която сме взели .txt файла с името на картата, на която в момента правим overview.
-Второ: Стойността на ZOOM взимаме от Zoom в изображението
-Трето: Стойностите на ORIGIN взимаме от скобите след Map Origin като ги пишем като цели числа и спазваме разстоянието между трите стойности.
-Четвърто: Стойността на ROTATED взимаме от Rotated в изображението.
-Пето: В IMAGE само сменяме името на изображението.
-Шесто: Стойността на HEIGHT взимаме от Z Max в изображението.
Ето как изглежда моят текстов файл:
1243874158.jpg
1243874158.jpg (24.51 KиБ) Видяна 737 пъти
1243874158.jpg
1243874158.jpg (24.51 KиБ) Видяна 737 пъти
Сега запазваме и пускаме играта за тест.Минаваме наблюдател(Spectator) в някой от двата overview режима и виждаме ефекта:
1243873777.jpg
1243873777.jpg (74.58 KиБ) Видяна 737 пъти
1243873777.jpg
1243873777.jpg (74.58 KиБ) Видяна 737 пъти
1244306475.jpg
1244306475.jpg (84.22 KиБ) Видяна 737 пъти
1244306475.jpg
1244306475.jpg (84.22 KиБ) Видяна 737 пъти
Това беше :) !

Официален сайт на Irfanview

Автор: papyrus_kn

Отговори

Върни се в “Уроци свързани с играта”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост