Страница 1 от 2

ПОМОЩ относно компилирането на карта

Публикувано на: 14 Яну 2018, 14:02
от Marinovv
Здравейте! Настроил съм си програмата Valve Hammer Editor по един видео урок. Почвам да правя карта най - обикновена, слагам и място за респан на хора и като цъкна да тествам в експертен режим и ми изписва грешки т.е. не иска да компилира картата в .bsp файл.

1. грешка: http://prntscr.com/i08n6l
2. грешка: http://prntscr.com/i08n9l
3. грешка: http://prntscr.com/i08nbv
4. грешка: http://prntscr.com/i08neu

Вижте снимките и помогнете. Преди време си спомням , че по същия урок на който сега настроих отново работеше безпроблемно, но сега е кофти.

На windows 10 съм, ако има значение.

ПОМОЩ относно компилирането на карта

Публикувано на: 14 Яну 2018, 14:46
от aHaJLruH
Смени местоположението на което искаш да ти се запамети .bsp файла (примерно на работния плот за тест). Ако не помогне качи целият лог който ти излиза като се опиташ да компилираш.

ПОМОЩ относно компилирането на карта

Публикувано на: 14 Яну 2018, 15:00
от Marinovv
Не става отново. Ето все пак и снимка с какви настройки опитвам експертния режим: http://prntscr.com/i0979v

Код за потвърждение: Избери целия код

** Executing...
** Command: Change Directory
** Parameters: "E:\Program Files\Counter-Strikele.mapC:\Users\NASKO\DesktopexedirC:\Users\NASKO\Desktop"

The command failed. Windows reported the error:
  "Invalid argument"

** Executing...
** Command: E:\Program Files\Valve Hammer Editor\tools\qcsg.exe
** Parameters: "e:\program files\valve hammer editor\de_choko2"

qcsg.exe v2.8 (Jan 31 2000)
---- qcsg ----

************ ERROR ************
usage: qcsg [-nowadtextures] [-wadinclude <name>] [-draw] [-glview] [-noclip] [-onlyents] [-proj <name>] [-threads #] [-v] [-hullfile <name>] mapfile

** Executing...
** Command: E:\Program Files\Valve Hammer Editor\tools\qbsp2.exe
** Parameters: "e:\program files\valve hammer editor\de_choko2"

qbsp2.exe v2.2 (Dec 28 1998)
---- qbsp2 ----

************ ERROR ************
usage: qbsp [-draw] [-leakonly] [-noclip] [-nofill] [-nogfx] [-notjunc] [-proj name] [-subdivide size] [-threads n] [-v] [-watervis] sourcefile

** Executing...
** Command: E:\Program Files\Valve Hammer Editor\tools\vis.exe
** Parameters: "e:\program files\valve hammer editor\de_choko2"

vis.exe v1.3 (Dec 30 1998)
---- vis ----

************ ERROR ************
usage: vis [-threads #] [-level 0-4] [-fast] [-v] bspfile

** Executing...
** Command: E:\Program Files\Valve Hammer Editor\tools\qrad.exe
** Parameters: "e:\program files\valve hammer editor\de_choko2"

qrad.exe v 1.5 (Apr  6 2000)
----- Radiosity ----
2 threads

************ ERROR ************
usage: qrad [-dump] [-inc] [-bounce n] [-threads n] [-verbose] [-terse] [-chop n] [-maxchop n] [-scale n] [-ambient red green blue] [-proj file] [-maxlight n] [-threads n] [-lights file] [-gamma n] [-dlight n] [-extra] [-smooth n] [-coring n] [-notexscale] bspfile

** Executing...
** Command: Copy File
** Parameters: "e:\program files\valve hammer editor\de_choko2.bsp" "C:\Users\NASKO\Desktop\de_choko2.bsp"

The command failed. Windows reported the error:
  "The system cannot find the file specified."

ПОМОЩ относно компилирането на карта

Публикувано на: 14 Яну 2018, 15:12
от aHaJLruH
Би ли ми пратил .rmf на лично? Също така нека да потвърдя нещо - опитваш се да направиш карта за CS 1.6, а не за CSS нали? Може да постнеш и клипа с който си си настроил програмата.

ПОМОЩ относно компилирането на карта

Публикувано на: 14 Яну 2018, 15:22
от Marinovv
Първо ето урока, който гледах за настройката на програмата: https://www.vbox7.com/play:0274aa7e

А относно .rmf файла не мога да пратя тъй като аз не съм създавал нещо голямо, а просто един под с възможност за респавн на T или CT. Без светлини и нищо добавяно, нито небета и тавани и стени, а само нещо малко за тест.

Второ: искам да правя карта за Counter - Strike 1.6, а не Counter Strike 1.5 или по стари версии.

Ето все пак един малак мап с възможност за респавн на играчи без тавани и прочие , а само един под: http://dox.bg/files/dw?a=8f707d53fe

ПОМОЩ относно компилирането на карта

Публикувано на: 14 Яну 2018, 15:46
от aHaJLruH
Добре. Това което ми хрумва е да си изтеглиш последната версия на tools от тук - https://forums.svencoop.com/showthread. ... by-vluzacn и да ги заместиш с тези които си вкарал в програмата.

Аз лично бих ти препоръчал да си използваш JackHammer в пъти по удобна и лесна за настройка е. viewtopic.php?f=83&t=2682 . С нея не би трябвало да имаш никакви проблеми тъй като начинат на работа е идентичен.

ПОМОЩ относно компилирането на карта

Публикувано на: 14 Яну 2018, 15:54
от Marinovv
Човек, ти нормален ли си.

Valve Hammer Editor е най - добрата програма. Какъв е шанса твоята рекламирана програма да работи щом Valve създава грешки.

Очаквах да си специализиран в тази област да окажеш пълно съдействие. И преди съм ползвам Valve, но на Windows 7, а не на Windows 10 като и преди на седмицата ми е правила такива грешки като сега. Просто не си спомням как се настройваше правилно, за да е активна.

Да уточня, че съм изтеглил най - новата версия на Valvе, която замених с по старата версия и сега приложението Valve работи само от директорията й, а от декстопа прекия път не се изпълнява. Дали пък има нещо общо с всичко това.


Хайде лек ден приятел. Не желая да се нервя. Само ще те помоля на лично съобщение да споделиш проработила ли е моята карта, която споделих по горе или ти дава същите грешки като при мен.

ПОМОЩ относно компилирането на карта

Публикувано на: 14 Яну 2018, 16:21
от aHaJLruH
Marinovv написа: 14 Яну 2018, 15:54 Просто не си спомням как се настройваше правилно, за да е активна.
Ти последно настроил ли си я тази програма както на клипа или не?? От къде можем ние да знаем какво си пипал по настройките? Замести ли последната версия на tool пакета както ти казах в миналото мнение?

Когато някой се опитва да ти помогне вместо да се репчиш и нервираш се опитай да вникнеш в това което ти казва. И между другото, от дългогодишният опит който имам с VHE мога да ти гарантирам, че програмата която ти предложих е в пъти по-добра. Само където хора като теб с никакви познания, няма как да разберат за какво им говоря. ;)
Извън темата
Когато си седна на комп. и имам повече време ще видя какво си направил на тоя мап.

ПОМОЩ относно компилирането на карта

Публикувано на: 14 Яну 2018, 17:10
от Marinovv
Оправих се вече! Проблема е бил, че съм инсталирал самата програма в диск различен от C:\\. Ся всичко е точно, но имам проблем друг, който не мога да си обясня.


Направих си една карта покрих я с стени и покрив , но като я тествам всичко вътре свети напълно и ми спича. Принцип не трябва ли самата карта да е супер тъмна и ти да си добавяш светлини по избор в настройките.

ПОМОЩ относно компилирането на карта

Публикувано на: 14 Яну 2018, 17:23
от Nikolow
По-скоро няма да има голяма разлика дали ще ползвате VHE / JackHammer / Sledge. Като цяло си приличат изключително много, настройките са кажи-речи индентични, само графичният интерфейс е променен. По-скоро fdg файла трябва да ти е читав. Друг съвет, който имам към теб е директно да компилираш с .bat файл, а не през програмата. След като ти изкара .bsp файла си го премести в cs директорията и си го тествай на LAN. WAD файловете ти могат да бъдат в отделна папка, не е задължително да бъде линкнато всичко в някакъв си рандом CS. Като от грешките се разбира, че параметрите за компилация са ти грешни, а грешката с играта ти се получава от съвсем различно нещо, което не е свързано с програмата за правене на карти, която ползваш.

Това, че картата свети и насича, означава, че има leak. Предполагам компилацията на картата е била мигновена (за няколко секунди, в зависимост от хардуера ти). За най-добре огради картата с небе. Преди когато тествахме едно време картите правихме една sky кутия. Преди финала на публикуването на картата си го оправяхме, но за тестването е най-добре да оградиш картата прилежно със sky, за да си сигурен, че никъде няма да имаш дупка и да ти се получава този "leak".