Врата, която се отваря със специален ключ

Уроци за Valve Hammer Editor.
Отговори
Потребителски аватар

Автор на темата
aHaJLruH SS
VHE Mapper
VHE Mapper
Мнения: 130
Регистриран: 13 окт 2016, 12:33
Местоположение: София
Се отблагодари: 9 пъти
Получена благодарност: 41 пъти
Години: 21

Врата, която се отваря със специален ключ

Мнение от aHaJLruH SS » 01 фев 2019, 21:08

Като за начало ще обясня идеята която искам да реализирам в урока, не е задължително да се придържате към всички точки, а да научите само това което е най-важно за вас. Е идеята ми е, да направя врата която се отваря единствено след като придобиете ключ, но не само това искам и когато взема този ключ да ми изписва текст на екрана, както и да ми изписва текст, че вратата е заключена и не мога да я отворя без него.



1. За урока съм направил стая, раздела на две чрез врата и бюро на което да стои ключът.
Изображение

2. Сложете cycler_weapon върху бюрото и му задайте име, както и къде се намира моделът.
Изображение

3. Направете блок с текстура AAATRIGGER върху модела, и му направете Targer - keymm.
Изображение

4. До момента, ако стартирате картата си би трябвало нищо да не става. Вратата като я пипнете ще се отваря без никакви проблеми, а моделът просто ще изчезва като го вземете. Нека да продължим напред - създайте multi_manager със следните параметри :

Код: Избери всички

Name : keymm 
натискате smartEdit бутона и правите нови параметри
keytext : 0.0001
keyoperation : 0.0001
Изображение

5. За момента добре, следва да създадем текста който ще изписва когато играч вземе ключа. Сложете game_text близо до обекта ни и го именувайте keytext, както и напишете каквото искате да излиза в полето Message Text.
Изображение

6. Правим multisource и го именуваме - keyoperation както и на вратата която вече сме направили правим настройката Master - keyoperation.
Изображение

7. Ако всичко сте направили както аз, в момента трябва вратата да се отваря само като сте взели ключът и при неговото взимане би трябвало да ви излиза текст. Време е да пристъпим и към последната част - сложете AAATRIGER блок близо до вратата със следните параметри :

Код: Избери всички

Class : trigger_multiple
Target : closedtext
Name : doorclosedtext
Изображение

8. Направете отново game_text по този начин : Name - closedtext, Message Text - текстът който да излиза. Също така AAATRIGER блок върху миналия, но малко по-голям по този начин :

Код: Избери всички

Class : trigger_once
Target : openedtext
Kill Target : doorclosedtext
Master : keyoperation
Изображение

9. Ето я и последната стъпка, направете game_text с име openedtext и всичко вече е готово. Компилирайте картата и се насладете на това което направихте. :)
Изображение
keytutoriall.rar
.RMF
(5.22 KиБ) Свален 18 пъти
keytutoriall.rar
.RMF
(5.22 KиБ) Свален 18 пъти

Отговори

Върни се в “VHE Уроци”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост