Код за потвърждение: Избери целия код
// Това ще декларира променлива, наречена „Players“, която ще съдържа 32 цифри.
new Players[32]
// Сега можете да заредите, който и да е от тези 32 „слота“, които масивът има.
// Слотовете са номерирани от 0 до n-1 или в този случай от 0 до 31.
// Всеки слот започва като 0.
// Променяме слота от 0 на 5
Players[0] = 5
// Променяме слот 1 към каквато стойност притежава слот 0, тоест числото 5
Players[1] = Players[0]
// Това е невалидно!
// Въпреки че има 32 слота, те са номерирани от 0 до 31.
// Ако направите това, ще ви изпише грешката AMX Native Error 4 - AMX_ERR_BOUNDS
// или по-точно казано, няма да се компилира.
Players[32] = 15
// Това също е невалидно.
Players[-1] = 6
new a = 3
// Това е напълно невалидно!
// „a“ трябва да бъде постоянно число, затова долното е вярно:
new BadArray[a]
const b = 3
new GoodArray[b]
// Също така може да използвате и „Compile директиви“ (ще ни бъдат обяснени в следващите уроци)
#define ARRAY_SIZE 3
new Array[ARRAY_SIZE]
Код за потвърждение: Избери целия код
new Numbers[4] = {0,1,2,3}
// Забележка: Важно е да бъдете сигурни в броя на числата, които прехвърляте, и в размера на масива.
Код за потвърждение: Избери целия код
// Масивът на „плаващите запетаи“:
new Float:Numbers[4] = {0.0, 1.2, 2.4, 3.8}
// Масивът на „boolean“ променливата. Забележка: Това прави всеки слот на „true“.
new bool:playerHasGun[32] = true
Превод: DeviLeR