Променливи
В SourcePawn има няколко неща, които трябва да знаете, преди да започнете, да скриптирате. Едни от тях са променливите. Променливите могат да съдържат числа и символи. Те трябва да бъдат декларирани, преди да бъдат използвани, чрез думата "new" пред тях. Числото или символа след тях, се въвежда след знакът за равенство. Ето един прост пример:
Код за потвърждение: Избери целия код
new a, b, c
a = 1
b = 2
c = 3
- Cells (последвани от числа), които вече разгледахме.
- Стрингове (всички стрингове са UTF-8 в SourcePawn).
Видове променливи
- Float (Плаващи) - Числа съдържащи плаваща точка/запетая. (както е в AMXX скриптирането). Ето един прост пример.
Код за потвърждение: Избери целия код
new a = 5
new Float: b = 5.0
Неправилна употреба
Код за потвърждение: Избери целия код
new a = 5.0 //Tag mismatch. Не е записана, като плаваща.
new Float: b = 5 //Tag mismatch. 5 не е число, с десетична запетая.
- Булеви - Както знаем от AMXX скриптирането, чрез този тип променливи, ние определяме, дали дадено нещо е вярно или грешно. Ето един пример, за да Ви се изяснят нещата.
Код за потвърждение: Избери целия код
new bool: a = true
new bool: b = 0 // Работи, защото 0 е false.
Код за потвърждение: Избери целия код
new a // Слага 0.
new Float: b //Слага 0.0.
new bool: c //Слага false.
Функции Следващото важно нещо са функциите. Функциите са символи, или имена, които задействат. Функциите може да са различно, но всяка една функция се задейства по един и същ начин. Те приемат някакъв параметър. Ето, как стоят нещата при тях.
Код за потвърждение: Избери целия код
function(parameter)
Код за потвърждение: Избери целия код
amxxbg(33) // Активира функция "amxxbg" и и слага число 33.
virtual(34) // Активира функция "virtual" и и слага число 34.
Масиви Масивите са, както променливите, служат за съхранение на дадена информация. Могат да записват много стойности в една променлива.
Декларирането става, чрез скоби. Ето няколко примера.
Код за потвърждение: Избери целия код
new players[32] //Записва 32 числа.
new Float:origin[3] //Записва 3 плаващи.
Също така, може да се групира в групи.
Код за потвърждение: Избери целия код
new broq[5] = {1, 2, 3, 4, 5}
Използването на масив е същото, както използването на променливи. Различното обаче е, че трябва да го индексирате, ето за какво говоря.
Код за потвърждение: Избери целия код
chisla[0] = 1
chisla[1] = 2
chisla[2] = 3
Стрингове Всички стрингове са UTF-8 в SourcePawn. Тук стринговете, са комбинация от масиви и клетки, което означава, че Вие трябва предварително да знаете, колко голям масив ще се използва, за в бъдеще. Стринговете, не са динамични. Могат да се използват, в колкото място сте им задали.
Декларирането на стрингове, става почти, както на променливи. Давам пример.
Код за потвърждение: Избери целия код
new String: message[6] = "Amxxbg"
Код за потвърждение: Избери целия код
new String: message[7]
message[0] = 'H'
message[1] = 'e'
message[2] = 'l'
message[3] = 'l'
message[4] = 'o'
message[5] = '!'
message[6] = 0