Counter-Strike 1.6
CS1.BG | DUST2 NOSHTA GARMI [RANKED PLAY] #1
45.144.155.113:27015
de_dust2
Играчи: 30/32
de_dust2
Counter-Strike 1.6
Cs-PlovdiV.com - Aim Attack 93.123.16.4:27022 aim_aztec Играчи: 0/16

[от DeviLeR] Урок 3: Масиви

В този раздел можете да намерите полезни кодове и уроци свързани с PAWN скриптинга.
Аватар
WaLkZ
Извън линия
Администратор
Администратор
Мнения: 799
Регистриран на: 05 Окт 2016, 21:13
Местоположение: Варна
Се отблагодари: 75 пъти
Получена благодарност: 227 пъти
Обратна връзка:

[от DeviLeR] Урок 3: Масиви

Мнение от WaLkZ » 06 Окт 2016, 17:18

Pawn включва основни масиви. Масивът е много важен тип от обобщени данни. Това означава, че можете да съхранявате множество стойности в една променлива. Масивът следва същите правила като една обикновена променлива и има същите типове. Той просто може да съдържа повече стойности. Може да дефинирате масив със скоби и да определите колко стойности може да приеме. Ето пример:

Код за потвърждение: Избери целия код

// Това ще декларира променлива, наречена „Players“, която ще съдържа 32 цифри. 
new Players[32]
// Сега можете да заредите, който и да е от тези 32 „слота“, които масивът има.  
// Слотовете са номерирани от 0 до n-1 или в този случай от 0 до 31.
// Всеки слот започва като 0.

// Променяме слота от 0 на 5
Players[0] = 5
// Променяме слот 1 към каквато стойност притежава слот 0, тоест числото 5
Players[1] = Players[0]

// Това е невалидно! 
// Въпреки че има 32 слота, те са номерирани от 0 до 31.
// Ако направите това, ще ви изпише грешката AMX Native Error 4 - AMX_ERR_BOUNDS
// или по-точно казано, няма да се компилира.
Players[32] = 15

// Това също е невалидно.          
Players[-1] = 6

new a = 3
// Това е напълно невалидно! 
// „a“ трябва да бъде постоянно число, затова долното е вярно:
new BadArray[a]
const b = 3
new GoodArray[b]
// Също така може да използвате и „Compile директиви“ (ще ни бъдат обяснени в следващите уроци)

#define ARRAY_SIZE 3
new Array[ARRAY_SIZE]
Също така масивите могат да бъдат декларирани като групи от информация по подразбиране като например:

Код за потвърждение: Избери целия код

new Numbers[4] = {0,1,2,3}
// Забележка: Важно е да бъдете сигурни в броя на числата, които прехвърляте, и в размера на масива.          
Може да използвате всякакъв тип информация с масивите:

Код за потвърждение: Избери целия код

// Масивът на „плаващите запетаи“:
new Float:Numbers[4] = {0.0, 1.2, 2.4, 3.8}
// Масивът на „boolean“ променливата.  Забележка: Това прави всеки слот на „true“.
new bool:playerHasGun[32] = true
Източник: amxmodx.org
Превод: DeviLeR

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
     Последно мнение

Обратно към “Полезни кодове/уроци”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта